Jak si výhodně přeposlat peníze s Wise
Službu Wise jsem vyzkoušela, když jsem si chtěla převést peníze vydělané na Novém Zélandu na svůj český účet (byla jsme tam v roce 2016 v rámci programu Working holiday).
Věděla jsem, že klasické banky si účtují nemalé peníze za poplatky, nabízí nevýhodný směnný kurz a někdy si dokonce i naúčtují skryté poplatky.
Objevila jsem finanční službu Wise, jejíž služby využívám i do dnes. Wise nabízí levnější alternativu převodů pro zahraniční platby – s výhodným kurzem a často i s nižšími poplatky. V tomto článku shrnuji své zkušenosti, srovnávám platby TrasferWise oproti účtům Komerční banky a AirBank a uvádím výhody a nevýhody této finanční platformy.
Co je to Wise a jak funguje
Wise je inovativní způsob, jak převést peníze do a ze zahraničí. Využívá výhodného kurzu a převod je daleko výhodnější oproti tradičním bankám.
Na příkladu posílání pěněz z účtu z Nového Zélandu na český vám ukážu, jak služba funguje (viz. obrázek níže)
Společnost Trasferwise byla založena v roce 2011 ve Velké Británii. Zakladatelé jsou Estonci, kteří pracovali v Londýně, mimojiné jsou také zakladateli společnosti Skype. Vydělávali libry, ale potřebovali eura a každý měsíc si převáděli měny přes bankovní účet za nevýhodný kurz s vysokými poplatky. Budoucí zakladatelé proto hledali cestu jak peníze převést výhodněji a přišli na nápad s inovativním řešením Wise.
Společnost hned po spuštění začala růst raketovým tempem, který podpořil i podnikatelský guru a investor Richard Branson.
Princip TranferWise – minimální transakční náklady
Mezi hlavní výhody služby jsou nízké poplatky a středové kurzy měn, které jsou daleko výhodnější než mají tradiční banky. A jak je to možné? Wise si otevřela účty v mnoha zemích světa (v České republice např. Raiffeisenbank), díky investorům nahromadila značné finanční prostředky, které následně na tyto účty rozdělila.
Příklad z praxe – posílání peněz z CZK na EUR
Ve chvíli, kdy si chceme převést peníze z Čech například do Rakouska, tak nás Wise vyzve, abychom poslali peníze na jeho bankovní účet zřízený v České republice. My tedy odešleme peníze z internetového bankovnictví nebo aplikace na český účet Wise (tedy na účet banky Raiffeisenbank).
Ve chvíli, kdy peníze přijdou na český účet Wise, společnost interně neposílá tyto peníze na rakouský účet. České peníze si nechá na českém účtu a nám vyplatí finanční obnos ze svého rakouského bankovního účtu. Peníze se tak reálně nepřevádí na zahraniční účet, transakce probíhají jen vnitrostátně a proto se ušetří na mezinárodních poplatcích.
Podle vašeho unikátního čísla – Reference number, které uvedete jako variabilní symbol nebo do komentáře platby TranferWise pozná, že se jedná o peníze od vás.
Středový kurz
Mezi největší výhody služby TrasferWise je směnný kurz. Pokud se chystáte na převod peněz, neměla by vás zajímat pouze výše poplatků ale i kurz měny. Některé banky a služby propagují minimální nebo nulový poplatek ale nevýhodný kurz, při kterém ztratíte ještě více peněz než za výhodný kurz a férový poplatek.
Wise převádí peníze ve středovém tržním kurzu (stejný kurz jako uvádí například Google), což je střed rozmezí mezi nákupní a prodejní cenou měny.
Férové poplatky
Většina bank si účtuje poplatek za mezinárodní platbu (i v řádech stovek korun, mimo SEPA platby). Wise si účtuje poplatek obvykle 0.35 % – 0,5 % (v některých případech může být i kolem 1 % za platbu, vždy záleží o jakou měnu se jedná).
Velice oceňuji, že služba je naprosto transparentní. Před tím, než si pošlete peníze, můžeme si jednoduše přepočítat všechny poplatky v Wise kalkulačce.
Dražší a levnější poplatek a rychlost platby
Na obrázku viz. výše si můžete všimnout, že je na výběr ze dvou typů transferů. Když potřebujete platbu převést ihned, tak se nabízí varianta Fast and easy transfer, kde je však dražší poplatek – v tomto případě 75,62 CZK. Nejlevnější varianta je Low cost transfer, kterou převedete standardním převodem z vašeho účtu a může trvat 1 až 3 dny.
Jak si založit Wise účet
Registrace účtu je opravdu jednoduchá, potřebujete k ní pouze e-mailovou adresu nebo účet Google, Apple popř. Facebook.
Platební karta a Aplikace TranferWise
K účtu TranferWise si můžete zdarma stáhnout aplikaci pro Android i iOS. Následně lze všechny transakce provádět pohodlně z mobilu, což využívám především na cestách. V zahraničí také využívám debetní kartu TranferWise, která v základním účtu zdarma nabízí výběry z bankomatů do výše 200 liber na období 30 dnů. Toto omezení doplňuji dalšími službami a platebními kartami Revolut (odkaz na recenzi Revolut ) nebo Curve (rezence Curve).
Srovnání výhod a nevýhod těchto karet porovnáváme v článku Jak nejvýhodněji na zahraniční transakci a výměnu peněz
Více informací (poplatky, služby, využití) o platební kartě Wise je v článku Wise: Recenze a zkušenosti
Okamžité platby Wise
Wise představilo úplnou novinku (červen 2020) v podobě okamžitých neboli instantních plateb z mobilní aplikace mezi uživateli používající Wise. Nepotřebujete vědět dokonce ani číslo účtu, Wise si sám spáruje vaše kontakty.
Jak na okamžité platby?
- Přihlaste se do aplikace
- V aplikaci přejděte na záložku Recipients (uživatelé)
- Klikněte na Find friends on Wise (najděte přátele na Wise)
- Klikněte na Sync contact (synchronizování kontaktů)
Nyní vidíte, kdo z vašich kontaktů používá službu Wise a komu můžeme poslat okamžitou platbu.
Platba ve stejné měně je bez poplatku. Pokud posíláte peníze v jiné měně, zaplatíte drobný konverzní poplatek. Jelikož můžete mít u Wise účty v různých měnách (cca 50 měn) doporučuji si finance převést přímo v aplikaci a pak posílat tu stejnou měnu. Také je důležité si zjistit, jestli váš kontakt má otevřený účet v té dané měně, než budete peníze posílat.
Co je výhodnější SEPA platba nebo Wise?
Už jste někdy posílali peníze na jiný evropský účet? Pokud jste k tomu využili běžný bankovní účet, pak jste pravděpodobně využili takzvanou platební metodu SEPA nebo také EURO platbu.
Než si cenu obou plateb porovnáme, podívejme se na trochu blíž na metodu placení SEPA.
Co je to SEPA neboli EURO platba?
SEPA platba je převod peněžních prostředků do zahraničí v rámci SEPA zóny (Signle Europe Payment Area), který vznikl v rámci EU. Nyní (červen 2020) jsou členy SEPA všechny státy EU plus další státy (např. Island, Švýcarsko, Monako, Vatikán, Andora). Dříve mohly české banky účtovat za tyto platby až řády stovek korun, od roku 2019 vznikla bankám povinnost účtovat za SEPA platbu stejný poplatek jako za tuzemskou platbu.
Co je výhodnější?
Od minulého roku je zahraniční platba v rámci EU zdarma nebo za minimální poplatek. Napadla mě otázka, jestli se vyplatí v rámci EU využívat TranferWise, který si poplatky účtuje. Proto jsem si udělala průzkum a jeho výpočet uvádím v tabulce. (počítáno s kurzem 11. 6. 2020)
Můžete vidět, že i přes to že má Wise poplatek za poslání peněz (111,74 Kč), výsledný převod vychází díky dobrému kurzu oproti ostatním bankám výhodněji, ušetříte více než 500 Kč.
Před platbou větší finanční částky si vždy porovnávám celkové poplatky a konverzi měny mezi různými služby jako i CurrencyFair a Revolut.
Výhody, nevýhody a osobní zkušenosti
Wise výhody
- Jedny z nejlepších kurzů pro směnu peněz na trhu
- Možnost vlastnit účty v jiných státech a možnost směny více než 50 ti měn
- Finanční zázemí firmy a bezpečnost
- Možnosti okamžitých plateb
Nevýhody
- Stránka i zákaznická podpora je pouze v angličtině
- Neumožňuje zadávání trvalých příkazů
- Peněžní transakce by měly být zpracovány do 24 hodin. Někteří uživatelé hlásí, že občas dochází ke zpoždění plateb až na 3 pracovní dny. Doba transakce závisí na měnových párech, časech provozů bank po celém světě, atd.
Kdy využívám služby Wise?
- Nákupy v zahraničních e-shopech (např. Amazon, Aliexpress).
- Platby v EUR a IDR (rozjíždím podnikání s přírodními oleji z Bali, produkty nakupuji v EUR a Indonéských rupií z EU a Indonésie). Díky TranferWise šetří každý měsíc několik stovek korun
- Platba předplatného na Adobe Creative Cloud
- Měsíční platba předplatného na vzdělávací platformu Skillshare
- Nákupy a výběry v bankomatech v zahraničí, které jsou s Wise debetní kartou do určité částky zdarma a s výhodným kurzem (ještě častěji používám kartu Revolut, ta ale nemá o víkendech moc výhodné kurzy). Díky těmto službám
Je používání Wise bezpečné?
Jak už jsem uvedla výše, společnost Wise má od roku 2011 velice stabilní zázemí. Webový prohlížeč i platby procházejí přes bezpečnostností šifrování. Společnost je registrována pod FCA – UK Financial Conduct Authority, podléhá proto přísné finanční kontrole.
V dnešní době používá službu nespočet uživatelů, hodnocení a zkušenosti s Wise od uživatelů si můžete přečíst na TrustPilot nebo v apliakci Google Play či iTunes.
Jak na první převod u Wise bez poplatku
Bonus pro nové zákazníky
Díky tomuto odkazu je možné mít první převod do £500 (což je cca 15 000 CZK) u Wise zdarma (bez poplatku). Tato nabídka platí pro každého nového zákazníka, který je doporučen stávajícím klientem.
Další možnosti převodu peněz
Když posílám peníze ze zahraničí, tak nejčastěji používám právě Wise. Není to ale jediná platforma, podobnou službu nabízí i CurrencyFair (odkaz na recenzi CurrencyFair), kterou jsem využila zatím jednou, a to díky bonusu 50 EUR pro nové zákazníky, kteří se zaregistrují díky odkazu od stávajícího uživatele.
Cestujete, podnikáte a zajímáte se o své peníze, pasivní příjem nebo investování? Přidejte se k nám do skupiny Jak šetřit a investovat – rady a zkušenosti, kde společně sdílíme zajímavé tipy.
Na cestovatelském blogu Svět je Cool se dozvíte další zajímavé tipy o cestování a řešení financí na cestách.
Dobrý den, účet Wise v telefonu, zvolil jsem možnost platit mobilem. když chci platit v zahraničí eury, mám ponechat vklad v czk, nebo převést na eura?
můžeš nechat v czk, peníze se převedou automaticky. leda, že bys měl peníze na více účtech, pak wise sám vybere, ze kterých směnu pro platbu udělá. tím, že bys směnu peněz udělal předem, tak bysis vlastně vynutil, ze kterého chceš peníze směnit.
Dobrý den.
Nemůžu se žádný způsobem přihlásit do Wise (jak přes prohlížeč, tak přes aplikaci).
Nefungovalo vytvoření nového hesla, tak jsem si na Wise změnila email i s heslem. Píšou, že ověření může trvat i 1 pracovní den. Zkusila jsem se tedy znovu přihlásit po dvou dnech a stále to nefunguje, přestože zadávám správné přihlašovací údaje.
Dále jsem zkusila přihlášení přes Facebook, to je ale nedostupné. A přihlášení přes Google mě automaticky směruje k vytvoření nového účtu. Já ale nechci otvírat nový účet, jen se chci dostat do svého stávajícího.
Když jsem se emailem obrátila na technickou podporu, přišla mi jen automatická odpověď s odkazem na stránku, kde je je jediné tlačítko, na které lze kliknout: poslat odkaz k obnově hesla. Když na to kliknu, přijde mi znovu email s odkazem. Na ten když kliknu, tak zase “poslat odkaz k obnově hesla”, takže jsem v bludném kruhu neustálého posílání mailového odkazu na obnovu hesla, ale k samotné obnově hesla ne nedostanu.
Už fakt nevím, co mám dělat. To, že neexistuje pro Wise podpora v češtině, vidím jako průser. Dokud všechno funguje, může to být perfektní služba. Jakmile se něco pokazí, nikdo z Wise vám nepomůže. Když to tady tak píšu, pociťuju zároveň trochu frustraci, protože mám pocit, že jsem asi jediná, kdo je z Wise tak nešťastný, když většině lidí to nějak funguje a píšou tady, že to doporučují.
Děkuji předem za pomoc.
To vypadá, že mají prodlevu v tom procesu změny e-mailu pro přihlašování. Ještě bych počkal. Zkoušel jsem najít kontakt na podporu Wise, ale je potřeba se nejprve přihlásit a potom lze napsat zprávu (e-mail) přímo v aplikaci, na který by měli zareagovat do jednoho dne nebo zanechat telefonní číslo s tím, že by měli zavolat zpět. Nicméně podporu v češtině opravdu nemají.
Asi bych se leda zkusil dotázat skrz jiný Wise účet třeba tím e-mailem, v jakém stavu je změna e-mailu u toho stávajícího. Nedivil bych se však, že by na dotazy ohledně jiného účtu nechtěli odpovídat.
Každopádně, jaktože nefungovala obnova zapomenutého hesla? Co přesně na tom nefungovalo?
Dobrý den.
Dostala jsem na Wise peníze ze zahraničí. Nemám s ním ale žádné zkušenosti.
Řeším tedy otázku, co s těmi penězi teď. Mám pocit, že mi tyto peníze “uvízly na jakémsi účtě u Wise”, ale já je potřebuji mít k dispozici, abych s nimi mohla platit, tedy ideálně na svém běžném účtu.
Mám si je teď převést na svůj vlastní účet, nechat si vystavit kartu Wise nebo radíte něco jiného?
Děkuji předem za radu.
Ahoj Ivo,
osobně bych to nebral tak, že tam uvízly. Sám mám na Wise určitou částku v EUR, kterou používám, když z rovna potřebuji v EURech zaplatit nebo např. když bych stejně musel řešit, jak budu měnit CZK na měnu, ve které chci odeslat platbu nebo zaplatit. Platit lze jak fyzickou, tak virtuální kartou, kterou si můžeš například přidat do Google Pay nebo Apple Pay.
Samozřejmě záleží, o jak velkou částku jde a jestli by ji nebylo lepší investovat nebo dát alespoň na spořící účet.
Pokud chceš i tak peníze dostat na účet u tvé běžné banky, tak bude nejjednodušší asi bankovní převod. Ve Wise stačí dát odeslat a klasicky vyplnit formulář s údaji tvého bankovního účtu. Možná tam bude účtován nějaký poplatek. Už si nevybavuji. Abych se mu eventuelně vyhnul, tak používám takovou fintu, že peníze si pomocí platební karty Wise dobiju na účet Revolut a odtamtud je pak pošlu na libovolný účet úplně bez poplatků.
Děkuji, Jakube, za poskytnuté informace.
chci se ještě zeptat, kde mi vydají tu fyzickou platební kartu? Nevím, kam se obrátit. Prohledávala jsem Google, ale nenašla jsem žádnou technickou podporu v češtině. Pokud by bylo složité obstarat si fyzickou kartu, budu ráda i za možnost nechat si vystavit kartu v mobilu. Kde to ale najdu?
Děkuji.
Platební karty mají v aplikaci Wise svoji vlastní sekci (druhá položka menu dole). Je možné si zde objednat fyzickou kartu, i přidat digitální kartu do aplikace – tlačítko vpravo nahoře. Fyzickou doručují domů poštou do dvou týdnů. Virtuální kartu budeš mít k dispozici hned.
Dále je tu možné platební karty spravovat. Přidat do peněženky Apple Pay / Google Pay. Zablokovat, nechat si zobrazit zapomenutý PIN nebo platební údaje z karty, zkontrolovat limity, atd.
Zdravím, mám pouze kartu v mobilu ,platím s ní v cizině nákupy, dovolenou, a velmi spokojen . Mají středový kurz a vyplácí pravidelně úroky. Za mně OK
Václave, jak to myslíš s těmi úroky? Nejsem si vědom, že by se peníze na Wise účtech úročili.
Jj sorry – je to Guthaben cashback , v tu chvíli jsem to asi poplet
Dobrý den, mám problém s refundací peněz z Wise, jelikož jsme pro převod zaslali peníze z účtu manžela, a účet Wise je na mne, tím pádem nedošlo k zaslání peněz do zahraničí a bylo uděláno storno a mělo dojít k vrácení platby na účet odesílatele. Peníze však Wise drží už více jak 10 dní a nikdo nám nechce říct proč, co je za problém a proč nám stále nezaslali peníze zpět. Jelikož se jedná o větší část peněz, která měla být použita pro nákup nemovitosti je to pro nás obrovský problém a nevíme, kam se obrátit pro pomoc (na Wise voláme, píšeme e-maily, ale bez konkrétní odpovědi).. Měli byste prosím pro mne nějakou radu? Děkuji Jitka
Ahoj Jitko,
naštěstí s tím nemám osobní zkušenost, nicméně v základu jsem dohledal, jak se staví v k vrácení peněz v obdobných situacích.
https://wise.com/help/articles/2932372/where-will-you-refund-my-money
V článku uvádí odkaz na stránku s odpovědí na otázku jak dlouho refundace trvá – záleží evidentně na metodě původní platby:
https://wise.com/help/articles/2971476/how-long-do-refunds-take
No a pak u každé měny se to liší – najdi si měnu, o kterou se jedná a podívej se na dané stránce úplně dole:
https://wise.com/help/articles/2571907/what-currencies-can-i-send-to-and-from
Chápu, že ti nedají úplně přesnou informaci, může to záležet na procesech bank, ale měli by být schopni dodržet tyhle stanovené lhůty a pokud ne, tak bych se sem odkazoval při komunikaci s podporou a pravidelně bych se doptával.
Dobrý den, nakonec po x telefonech a stížnostech vracení proběhlo přesně za 14dni. Dokonce přišla oficiální omluva a kompenzace 300liber 😉🤘
Super, mám radost, že se povedlo. Omluva a kompenzace v takové výši jsou skvělý přístup ze strany Wise. Je vidět, že si klientů cení a snaží si je udržet i přes možné komplikace.
Dobrý den , chtěl bych se dotázat zda jde využívat wise i bez propojení s mým bankovním účtem. Děkuji za odpověď
Pokud se nepletu, tak žádné propojení s bankovním účtem není vyžadováno.
Dobrý den – chtěl bych účet používat hlavně na platby na internetu, a platbu mobilem v Německu, kolik musí na účet minimálně měsíčně chodit ? Díky za info
V tomhle ohledu neexistují žádné minima a jiné podmínky.
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat kolik nejvíc můžu převést peněz z Českých korun na Euro a potom hned odeslat na zahraniční účet. Děkuji za odpověď.
Píšou, že bankovním převodem lze převést až 1.2 mil EUR. Vždy záleží na měně – https://wise.com/help/articles/2571907/what-currencies-can-i-send-to-and-from
Pokud nekdo prevede vetsi objem penez na Fintecovou spolecnost tak Je blazen.Transakce vam Bude zablokovana a Jak ji dostanete prosim z pet od spolecnosti ktera neni bankou?
Ahoj Milane, Tobě se to stalo? Slyšel jsem o takových případech, kdy je podezřelá transakce zadržena. Obvykle pak dochází na komunikaci s Wise popř. jinou danou FinTech společností ohledně původu financí, protože obvykle se tak děje při podezření na praní špinavých peněz. Předpokládám, že komunikace pak probíhá e-maily nebo pomocí chatu. Popř. vidím, že mají i infolinky, kde se dá minimálně zjistit, co se stalo a jak dál postupovat. V čem Ti přijde zásadní rozdíl oproti bance?
Ano stalo pri prevodu z nebo konta na ko to Wise ve vysi 1400Eur.Zablokovali mi komplet konto a prostredky ktere jsem tam
nel bez udani duvodu.
Nejsem terorista nepotism hleda a osoba interpol a tjednorazovou pransakci ve vysi 1400Eur nelze povazovat za nejake prani spinavych penez.
U stacionarni banky mam vzdy moznost reklamace stiznosti osobni navstevy.atd.To u Fintecove spolecnosti se sidlem v Estonsku neni mozne.
Ano je pravda, že pobočku u nich těžko navštívíš a souhlasím, že takto “nízká” částka není nic, co by bylo třeba hned blokovat. Asi záleží odkud přesně peníze přišli. Každopádně i klasické banky postupují podobným stylem, pokud mají určité podezření.
Věřím, že se to vyřeší, zkus je kontaktovat a zeptat se, co se děje. V mobilní aplikaci stačí dát ikonu vlevo nahoře, tam Help, vybrat transakci, kterou ti takto zablokovali a vybrat na co se chceš zeptat resp. problém popsat. Obvykle obratem odpoví zpět a dořešíte to.
Budu rád, když se ozveš, jak to dopadlo a co se vlastně stalo, že k takovému kroku přistoupili.
Dobrý den, mám otázku když si zřídím v česku eur učet třeba u raifky nebo creditasu,můžu si tedy na něj i když je v česku,ale je vedený v eurech taky poslat peníze a to bez konverze jen s poplatkem? A jde to vůbec když wise má v česku asi jen český učet a ne eurový.Potřebuju dostat větší obnos na euro učet s českým menu. Monika
Jasně, převod mezi eurovými účty z i na Wise bude možný stejně jako je možný mezi Raifkou a Creditas.
Dobrý den,
chci se zeptat, jak změním měnu ve Wise účtu z CZ na EURO.
Jestli jdu dobře, přes okno Open 50+ currencies a potom to po mě chce abych zaslal 500kč na tento účet a chce to po mě ověření – fotku,atd…
Je to správný postup? Jsem z toho trochu zmaten, používám to poprvé a firma z Asie chce, abych měl ten účet na Wise vedený v Eurech. Pak tedy tato Eura mohu převézt na české koruny?
Děkuji moc za pomoc.
Zdravím Milane,
ano, ve Wise můžete EUR převést na CZK. Služba Wise je navíc skvělá v tom, že vy si nemusíte zvolit, ve které měně chcete mít účet vedený, máte u nich zkrátka všechny.
KYC ověření tam je zcela jistě potřeba – tzn. zaslat fotografie dokladů, apod. mělo by však jít si poslat na Wise účet i peníze v jiné měně. Úplně vám teď nerozumím, jestli už máte účet registrovaný nebo jste ještě někde ve fázi registrace? Hodilo by se pokud můžete poslat třeba screenshot z aplikace.
Dobrý den. Všichni asi používají WISE na převod peněz ze/do zahraničí. Tomu rozumím. Mám otázku, jestli mi může zaměstnavatel v Česku poslat výplatu na WISE ůčet v Česku a jak to provede? Děkuji.
Dobrý den Stando,
dívám se, že Wise nemá pro české koruny platební údaje k účtu, kam by zaměstnavatel výplatu zasílal. Alespoň zatím. K tomu bude vhodné CurrencyFair – https://www.osobnizkusenosti.cz/currencyfair-recenze-zkusenosti/
Dobrý den
A je možné poslat euro na eurový Wise? Pokud to lze, jak to udělat?
Díky
Jasně. Vyber eurový účet a přidej peníze na účet volbou “Add”, tam vybereš, že je chceš na EUR účet poslat v Eurech.
Díky za odpověď, já to myslel tak, jestli mi může třeba zaměstnavatel poslat euro na Wise euro účet?
Ano, může. Stačí mu poskytnout platební údaje daného účtu.
Dobrý den mám dotaz ohledně převodu peněz přes first wire bank. Údajně by mě měla náležet výhra, kterou uložil provozovatel do zmiňované banky. Když jsem s nimi začal komunikovat zdálo se vše ok. Bylo mě sděleno že si musím zakoupit kód pro uskutečnění převodu a pak, že vše proběhne. Když jsem tak učinil a pokoušel jsem se dle instrukcí převést peníze bylo mě sděleno, že účet zablokoval úředník a že musím zaplatit ještě jakousi daň z převodu. Je to možné nebo jde o podvod. Předem děkuji za odpověď. M. Janků
Ahoj Martine,
nic jako First Wire bank neznám ani nemohu dohledat. Dle tvého popisu to smrdí podvodem. Jak je v tom výhra a nějaký podmíněný výběr, za který si musíš zaplatit, tak tam není něco v pořádku.
Taky se mě to nezdá. Uvidím jak se to bude vyvíjet každopádně jsem pochopil, že daň z převodu jako taková ani neexistuje, že? Děkuji za odpověď. Pro zajímavost posílám odkaz https://firstwireonline.com/secure/ebnk/AccountLogin.php
No už ten web vypadá dost pochybně.
Daň z převodu? O tom jsem ještě neslyšel 🙂
No to právě nikdo. Mám schovanou celou komunikaci s nima no a gól na tom je, že to má být cena z faceboku. Kdyby tě to zajímalo můźu poslat je to asi 20, ale krátkých zpráv, ale nechci tě s tím zatěžovat. Sám nemám jasno co si o tom mám myslet. M. J
Obávám se, že jde opravdu o podvod. Kdyby Ti chtěl někdo nějakou výhru poslat, nebude s tím dělat takové problémy a nutit Tě se někde registrovat a něco platit.
Dobrý den,
chápu to správně, že TW účet je pouze pro převod peněz. Pokud mi tedy zahraniční zaměstnavatel zasílá EUR výplatu, zadávám číslo účtu u své české banky? Protože když jsem se po založení TW snažila najít číslo vytvořeného účtu, nikde nic není. TW účet je tedy pouze spojen s mojí českou bankou?
Trochu se v tom ztrácím a předem děkuji za odpověď.
Zdravím Martino,
Díky za dotaz!
Na TW účet můžete dostávat výplatu od zaměstnavatele v EUR přímo! Používáte-li mobilní aplikaci, v Home vyberte EUR účet a tam bank details. Tyto bankovní údaje jsou přímo na vaše jméno, následně obdrženou výplatu výhodněji směníte a pošlete třeba na CZK české banky, nebo utratíte pomocí karty transferwise, vyberete z bankomatu atp.
Využití je tedy více!
Jakub
Dobry den, chtel bych smenit CHF, ktere mam v ceske bance (Creditas) na CZK v teze bance. Je to mozne pomoci TW? Jestli to chapu dobre, musim provest platbu v CHF z cech do svycarske banky, kde ma TW ucet. Ale teto akce se trochu obavam, kvuli pripadnym dalsim poplatkum za prevod z CR do CH. Diky.
Zdravím Petře,
TransferWise umožňuje přijímat peníze na TW účet z jiných bankovních účtů vedenými pod Vaším jménem. Tzn., že peníze (např. CHF) z Vašeho Creditas účtu pošlete přímo na TransferWise. Tam je můžete směnit např. na CZK a následně je poslat na třeba na některý váš CZK účet u české banky. Převod do jiné banky tedy není potřeba, stačí poslat peníze přímo na účet TransferWise a následně z něj.
Není mi jasné, jak identifikuji českou banku. číslo účtu je jasné, ale nerozumím co mám zadat dále. Swift asi ne, ale co je ACH/ABA kód ? Děkuji Libor
ABA / ACH by po vás Wise při posílání na český účet chtít nemělo. Myslím, že vyžaduje platební údaje podle toho, jaká má být cílová měna, ve které chcete převod peněz uskutečnit. Popř. prosím popište, o co se pokoušíte a pokusím se vás nasměrovat.
Dobrý den, lze si tedy zahraniční výplatu v eur posílat přímo na účet trasferwise, převést na CZK a poslat na svůj jiný Český účet? Jak dlouho trvá převod peněz v CZK do České banky?
Nyní k tomu využívám revolut a nejsem s dobou převodu spokojen. Může to být až 8 pracovních dní, tři má revolut na odeslání platbu a 5 je lhůta pro převod mezi bankami. Díky vikendum to někdo mohou být až dva týdny.
Děkuji.
Ahoj Michale,
ano, je to přesně tak jak píšeš. Zadávám platbu v TransferWise z EUR na CZK účet a dostávám informaci, že platba dorazí do 2. dne. Z moji zkušenosti je to opravdu rychlé (posílal jsem např. myslím CZK na filipínský účet ve jejich pesos a opravdu dorazili do druhého dne).
Ano, Revolut je v tomto pomalejší, mám obdobnou zkušenost.
Navíc si můžeš u TransferWise nastavit i opakované automatické platby, takže nebudeš muset zadávat převod vždy manuálně, ale vždy, když TransferWise detekuje peníze na tvém účtu, tak je přepošle.
Kdyby Tě zajímalo něco dalšího, tak se ptej!
Hezký den,
Jakub